Aa
خواندن:
کاشت ابرو با روش FUT
Aa

کاشت ابرو با روش FUT

آخرین به روزرسانی:1402-06-01 admin
کاشت ابرو با روش FUT

امروزه کاشت ابرو به یکی از روش های پرطرفدار زیباسازی ابرو تبدیل شده که توسط متدهای مختلفی انجام می شود. کاشت ابرو با روش FUT واژه ای آشنا در بین افرادی می باشد که در زمینه کاشت ابرو مطالعات وتحقیقات زیادی انجام داده اند و با رایج ترین متد آن آشنا هستند. اگر شما هم قصد داریم درباره این روش بیشتر بدانید با ما در این مقاله از کلینیک کاشت ابرو همراه باشید چرا که قصد داریم به بررسی آن بپردازیم.

دلایل ریزش ابرو

دلایل ریزش ابرو

قبل از پرداختن به موضوع کاشت ابرو با روش FUT بهتر است دلایل ریزش ابرو را مورد بررسی قرار دهیم. همه ما در طول زندگی ممکن است با ریزش ابرو مواجه شویم، ابروهایی که از دست می روند به سادگی دوباره رشد نمی کنند و جای خالی آن ها در چهره برای همیشه نمایان می شود. عوامل مختلفی در ریزش و خالی شدن ابروها دخیل هستند که مهم ترین آن ها عبارتند از:

اثرات افزایش سن

با بالار فتن سن رشد موها از فولیکول ها متوقف شده و موها نازکتر و کم رنگ تر می شوند. به همین علت ابروها دچار ریزش شده و یا از ضخامت و حجم آن ها کم می شود.

👈بیش تر بخوانید: آیا با کاشت ابرو با روش FIT آشنایی دارید؟

نوسانات هورمونی

 نوسانات هورمونی و برهم خوردن تعادل هورمون ها به خصوص پرکاری یا کم کاری تیروئید می تواند منجر به ریزش ابروها شود.

شرایط پوستی

بروز برخی بیماری های پوستی مانند پسوریازیس و درماتیت آتوپیک می تواند موجب خشکی پوست و التهاب آن شود و در نتیجه درجاتی از ریزش ابرو را به دنبال داشته باشد.

بروز بیماری های خود ایمنی

بیماری های خود ایمنی موجب می شوند سیستم ایمنی بدن اشتباهاً به سلول های خودی حمله کرده و به آن ها آسیب بزند. در چنین شرایطی سلول های سالمی که مسئول رشد مو هستند هم آسیب دیده و ریزش مو و ابرو اتفاق می افتد.

عوارض جانبی مصرف برخی داروها

بعضی از داروها عوارضی به همراه دارند که می تواند بر روی موها و ابروها تاثیر منفی بگذارد مانند داروهایی که برای درمان سرطان و انجام شیمی درمانی مورد استفاده قرار می گیرد.

مشکلات تغذیه ای

کمبود مصرف ویتامین ها، مواد معدنی مانند بیوتین، اسیدهای چرب و زینک می تواند از دلایل ریزش ابرو باشد.

کاشت ابرو با روش FUT چیست؟

کاشت ابرو با روش FUT چیست؟

یکی از سنتی ترین روش های کاشت ابرو، کاشت ابرو با روش FUT می باشد که از قدیم مورد استفاده پزشکان قرار می گرفته است. برای انجام این روش ابتدا پوست سر بی حس شده و سپس مراحل زیر انجام می شود:

  • در مرحله اول برشی باریک و نواری شکل به اندازه یک تا یک و نیم سانت در قسمت پشت سر زده می شود تا بتوان فولیکول ها را برداشت کرد. علت انتخاب پشت سر به عنوان بانک مو این است که این موها نسبت به ریزش مقاوم هستند. جراح باید برای برش این ناحیه دقت بسیار کند تا جای زخم یا اسکار باقی نماند.
  • در مرحله بعدی باید گرافت ها از نوار جدا شده، برداشته شوند. از آن جایی که این روش دقت بالایی نیاز دارد در زیر میکروسکوپ انجام می شود. با توجه به این که فرد می خواهد ضخامت ابروهایش چقدر باشد 100 الی 250 گرافت برداشته می شود.
  • در این مرحله برش های بسیار کوچکی روی ابروی فرد ایجاد می شود تا بتوان فولیکول ها را پیوند زد. زاویه و عمق موهای کاشته شده باید طوری باشد که ابروها در طبیعی ترین حالت ممکن به نظر برسند.

👈بیش تر بخوانید: آیا داروهای تقویتی بعد از کاشت ابرو را می شناسید؟

توصیه های مهم قبل از کاشت ابرو با روش FUT

یکی از مهم ترین اقدامات قبل از کاشت ابرو با روش FUT، شرکت در جلسات مشاوره است تا پزشک مورد نظر با بررسی ها و معایناتی که انجام می دهد از سلامت بدنی فرد اطمینان حاصل کند. از این رو نیاز است یک سری آزمایش ها انجام شود که برخی از آن ها عبارتند از:

  • آزمایش خون و بررسی تعداد گلبول های قرمز و اطمینان از عدم ابتلا به کم خونی
  • قند خون جهت تشخیص دیابت
  • آزمایش ایدز و هپاتیت
  • آزمایش های هورمونی برای بررسی علل ریزش مو

علاوه بر این مورد لازم است قبل از کاشت ابرو با روش FUT یک سری نکات و مراقبت ها در نظر گرفته شود تا آمادگی فرد برای جراحی بیشتر شده و جراحی به خوبی انجام شود. تعدادی از این نکات به شرح زیر می باشند:

  • یک هفته قبل از انجام کاشت ابرو، از مصرف داروهای رقیق کننده خون و داروهای ضد التهابی خودداری کنید زیرا این داروها احتمال خونریزی حین و بعد از جراحی را افزایش می دهند.
  • سه روز قبل از کاشت ابرو از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید و آفتاب سوختگی پرهیز کنید.
  • دو هفته قبل از انجام عمل کاشت مصرف مشروبات الکلی و دخانیات را قطع کنید.
  • نوشیدنی های کافئین دار و قهوه در 48 ساعت قبل از جراحی نباید استفاده شوند.
  • شب قبل از جراحی حمام بروید تا پوستتان تمیز و عاری از هر گونه آلودگی باشد و احتمال بروز عفونت به حداقل برسد.

👈بیش تر بخوانید: هزینه کاشت ابرو به چه صورت محاسبه می شود؟

مراقبت های بعد از کاشت ابرو با روش FUT

مراقبت های بعد از کاشت ابرو با روش FUT

بعد از انجام عمل کاشت ابرو لیستی از باید ها و نبایدها در اختیار شما قرار می گیرد که برای نتیجه گیری باید به درستی آن ها را رعایت کنید. برخی از این مراقبت های بعد از کاشت ابرو به شرح زیر می باشند:

  • سعی کنید بعد از کاشت ابرو چند روزی را در خانه بمانید و استراحت کنید.
  • به مدت یک ماه از انجام ورزش های سخت و فعالیت بدنی شدید خودداری کنید.
  • تا دو هفته هیچ فشار و ضربه ای نباید به ابروها وارد شود چرا که امکان ریزش ابروها وجود دارد.
  • به مدت دو هفته از لمس، خاراندن و ماساژ دادن ابروها خودداری کنید.
  • بعد از جراحی به مقدار فراوان آب بنوشید تا به رشد و سلامت گرافت ها کمک شود.
  • به برنامه غذایی خود توجه داشته باشید و مقدار فراوانی از پروتئین، ویتامین، میوه و سبزیجات تازه را در سبد غذایی خود قرار دهید.
  • به مدت یک ماه از رفتن به سونا، جکوزی و استخر خودداری کنید.
  • در ماه اول بعد از کاشت ابرو با روش FUT از قرار گرفتن در محیط های خیلی گرم و معرض مستقیم  نور خورشید پرهیز کنید.
نظر بدهید
لطفا تمامی موارد خواسته شده را وارد نمایید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

وارد کردن موارد ضروری الزامیست.