Aa
خواندن:
رنگ کردن ابرو بعد از کاشت موجب ریزش ابرو می شود؟
Aa

رنگ کردن ابرو بعد از کاشت موجب ریزش ابرو می شود؟

آخرین به روزرسانی:1402-12-16 admin
رنگ کردن ابرو بعد از کاشت

قبل از انجام عمل کاشت ابرو، باید به فاکتورهای زیادی توجه کرد. بسیاری از افراد نگران این موضوع هستند که پس از انجام عمل کاشت ابرو، چه کارهایی ممنوع است و باید از آن اجتناب شود. رنگ آمیزی ابروها یک فعالیت رایج بین خانم‌ ها است و یکی از نگرانی‌ های اصلی آنها این است که آیا رنگ کردن ابرو بعد از کاشت، مجاز است یا نه؟ همچنین این سوال مطرح است که چقدر زمان باید بگذرد تا بتوانند دوباره ابروهای خود را رنگ کنند.

همانطور که می ‌دانید، عمل کاشت ابرو می ‌تواند به افزایش اعتماد به نفس کمک کند و بدون شک تاثیر زیادی در تمام جنبه‌ های زندگی داشته باشد. پزشک شما هنگام انجام عمل کاشت ابرو، شما را راهنمایی می ‌کند و توضیح می ‌دهد که برای انجام موفقیت ‌آمیز این جراحی چه مراقبت‌ ها و کارهایی باید انجام دهید. همچنین زمان مناسب برای رنگ کردن ابرو بعد از کاشت را مشخص می ‌کند. در ادامه این مطلب از مجله کلینیک کاشت ابرو با ما همراه باشید.

👈بیش تر بخوانید: بهترین مرکز کاشت ابرو

آیا می توان اقدام به رنگ کردن ابرو بعد از کاشت کرد؟

آیا می توان اقدام به رنگ کردن ابرو بعد از کاشت کرد؟

رنگ‌ کردن ابرو بعد از کاشت ابرو، از جمله اقداماتی است که نیاز به رعایت نکات خاصی دارد. با توجه به حساسیت گرافت‌ ها پس از عمل کاشت و مخاطراتی که در صورت نادرست انجام دادن این فرآیند وجود دارد، این موضوع اهمیت ویژه ‌ای پیدا می کند. رنگ‌ ابرو شامل مواد شیمیایی و پراکسید ها می ‌شود. به دلیل اینکه زخم ‌ها پس از عمل کاشت همچنان باز هستند، احتمال وقوع مشکلاتی مانند خارش، سوزش یا عفونت وجود دارد. همچنین، طول مدت بازگشت به حالت نرمال در هر فرد متفاوت است، بنابراین رعایت دقیق تمام مراقبت‌ های مورد نیاز از اهمیت بیشتری برخوردار است تا زخم‌ ها به‌ طور کامل بهبود یابند.

بله، درست است که مواد رنگ، فقط قسمت سطحی موها را تحت تاثیر قرار می ‌دهد، اما حتما باید به این نکته توجه داشت که اگر این فرآیند قبل از بهبود کامل زخم ‌ها و گرافت ‌ها انجام شود، ممکن است به آسیب  گرافت ‌ها منجر شود. این اتفاق به ویژه در صورتی رخ می‌ دهد که فشاری به ابروها وارد شود و پوست تحریک شود، که ممکن است باعث ریزش گرافت ‌ها شود.

آیا قبل از کاشت ابرو می‌ توان اقدام به رنگ کردن ابروها کرد؟

 پیوند ابرو یکی از حساس ‌ترین پروسه ‌های زیبایی است، که در صورت اختلال در فولیکول‌ های کاشته شده، ممکن است فرآیند رشد ابرو به‌خوبی انجام نشود و نتیجه مطلوب حاصل نشود. افراد متقاضی کاشت ابرو باید قبل و بعد از این جراحی نکاتی را رعایت کنند. یکی از این نکات این است که حداقل پنج روز قبل از کاشت ابرو، از هیچ رنگ شیمیایی برای ابرو استفاده نکنند. رنگ‌ های شیمیایی خصوصیتی دارند که حتی پس از شستشو، ممکن است تاثیرگذار باقی بمانند. بنابراین، استفاده از رنگ ابرو تا چند روز قبل از کاشت و رنگ کردن ابرو بعد از کاشت، می‌ تواند به فرآیند کاشت ابرو آسیب برساند.

لازم به ذکر است که اگر شما در یک الی دو ماه پیش از کاشت ابرو از رنگ ابرو استفاده کرده‌ اید، این موضوع در جریان جراحی ابرو و پس از آن برای شما مشکلی ایجاد نخواهد کرد و فرآیند رشد ابروهای کاشته شده به‌ طور صحیح پیش خواهد رفت. پزشک متخصص همچنین از شما سوالاتی در این زمینه می ‌پرسد تا مطمئن شود که جراحی به نحو مطلوبی انجام می ‌شود و نتیجه موفقیت‌ آمیز خواهد بود.

چه مدت بعد از کاشت می توان ابروها را رنگ کرد ؟

معمولاً 4 تا 6 هفته پس از کاشت ابرو و ترمیم پوست محل کاشت موهای جدید می توان ابروها را رنگ نمود. در این مدت، زخم های ایجاد شده در محل کاشت باید به طور کامل التیام پیدا کرده باشند تا رنگ به داخل آنها نفوذ نکند و باعث عفونت یا التهاب نشود.

👈بیش تر بخوانید: با توصیه های قبل از کاشت ابرو آشنایی دارید؟

مراقبت‌ های لازم برای بعد از کاشت ابرو

مراقبت‌ های لازم برای بعد از کاشت ابرو

بلافاصله پس از عمل، باید انتظار داشته باشید که تورم، قرمزی، پوسته ‌پوسته شدن و گاها کبودی ضعیف در اطراف ابروها و پلک ‌های بالایی رخ دهد. در این مواقع، استفاده از کمپرس سرد به شدت توصیه می ‌شود.

مراقبت از ابروها بعد از کاشت باید با استفاده از اسپری مخصوصی که از کلینیک درمانی خود دریافت می‌ کنید و با تجویز پزشک متخصص انجام شود. این آسیب ها معمولا پس از ۵ تا ۷ روز کمتر می ‌شود و پس از آن دیگر اثری از عمل مشاهده نخواهید کرد.

موهای کاشته شده در دو تا سه هفته اول پس از عمل رشد می ‌کنند و سپس شروع به ریزش می ‌کنند. ریزش ابرو بعد از کاشت، همیشگی است و در مورد کاشت مو نیز رخ می‌ دهد. پس از آن، حدودا در سه ماهگی دوباره شروع به رشد می ‌کنند و نتایج نهایی حدود ۹ تا ۱۲ ماه پس از کاشت ابرو قابل مشاهده خواهند بود.

از آنجایی که موهای کاشته شده از موهای سر گرفته می ‌شوند، به سرعت رشد می ‌کنند و باید مرتبا کوتاه شوند. معمولا موها هر ۷ تا ۱۰ روز یکبار کوتاه می ‌شوند و با گذر زمان رشد آنها کندتر می ‌شود.

موهای کاشته شده دقیقا شبیه به ابروهای معمولی هستند، هیچ تفاوت قابل مشاهده‌ ای وجود ندارد که کسی متوجه آن شود. رنگ، توزیع و جهت موها دقیقاً مشابه ابروهای طبیعی است.

بنابراین، اگر دغدغه رنگ کردن ابرو بعد از کاشت وجود دارد، نگران تغییر رنگ آن ها نباشید. مهمترین نکته این است که ماندگاری کاشت ابرو دائمی بوده و نیازی به تکرار این روش نیست.

میانگین زمان بهبودی پس از کاشت ابرو حدود یک هفته است. در این مدت، ابروها ممکن است برای چند روز قرمز، حساس و متورم باشند. همچنین، بیماران باید از دستکاری زیاد در مناطق پیوند شده پس از جراحی خودداری کنند. رنگ کردن ابرو بعد از کاشت تا پس از بهبودی کامل زخم‌ ها در ناحیه ابرو ممنوع است. بسیاری از نکات مراقبتی پس از کاشت مو برای کاشت ابرو هم صدق می‌ کنند.

👈بیش تر بخوانید: بهترین داروهای تقویتی بعد از کاشت ابرو کدامند؟

دکلره کردن ابروها بعد از کاشت ابرو

دکلره کردن ابروها بعد از کاشت ابرو، به دلیل حساسیت این ناحیه، نیازمند رعایت نکات و مراقبت های خاصی است. به طور کلی، توصیه نمی شود که بلافاصله بعد از کاشت ابرو، اقدام به دکلره کردن آنها کنید. چرا که مواد شیمیایی موجود در دکلره، می توانند به فولیکول های ضعیف شده ابرو آسیب برسانند و مانع از رشد و ترمیم آنها شوند.

بهترین زمان برای دکلره کردن ابروها، حداقل دو ماه بعد از کاشت است. در این زمان، فولیکول ها به طور کامل تثبیت شده و ابروها به حالت طبیعی خود بازگشته اند.

جمع بندی

رنگ کردن ابرو بعد از کاشت از جمله نکات حائز اهمیتی است که باید مورد توجه قرار گیرد. رنگ کردن ابرو بعد از کاشت نیاز به صبر دارد. بهترین زمان برای این کار حداقل پنج روز پس از جراحی است، زیرا زخم‌ ها در این مدت بهبود می ‌یابند. اگر پیش از این مدت اقدام به رنگ کردن ابروها کنید، ممکن است به گرافت‌ها آسیب برسد و موجب ریزش آن ها شود.

مهمترین نکته این است که ابروهای کاشته شده به مدت طولانی و دائمی هستند، بنابراین نیازی به تکرار کاشت ندارید. با رعایت مراقبت‌ های پس از عمل و صبر، می‌ توانید از ابروهای جدید و زیبای خود لذت ببرید.

نظر بدهید
لطفا تمامی موارد خواسته شده را وارد نمایید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

وارد کردن موارد ضروری الزامیست.