Aa
خواندن:
داروهای تقویتی بعد از کاشت ابرو
Aa

داروهای تقویتی بعد از کاشت ابرو

آخرین به روزرسانی:1402-05-14 admin
داروهای تقویتی بعد از کاشت ابرو

امروزه افراد بسیاری برای درمان مشکل ریزش و کم پشتی ابروهای خود به عمل کاشت ابرو روی می آورند. با انجام این عمل می توان ابروهایی پرپشت و خوش حالت داشت البته که رعایت مراقبت های بعد از آن و استفاده از داروهای تقویتی بعد از کاشت ابرو تاثیر بسیاری بر روی نتیجه حاصل از آن دارد.

در این مقاله از کلینیک کاشت ابرو قصد داریم داروهای تقویتی و انواع آن ها را مورد بررسی قرار دهیم. همراه ما باشید.

چرا ابروها بعد از کاشت احتیاج به مراقبت دارند؟

چرا ابروها بعد از کاشت احتیاج به مراقبت دارند؟

بعد از انجام عمل کاشت ابرو تا مدتی باید به خوبی و با دقت از ابروهای خود مراقبت کنید. در واقع این مراقبت های بعد از کاشت ابرو بسیار مهم هستند و عدم رعایت آن ها منجر می شود که به نتیجه دلخواه نرسید، چرا که فولیکول های تازه کاشته شده بسیار حساس هستند و اگر در روزهای اول کاشت به آن ها ضربه بخورد ممکن است دچار ریزش شوند.

هم چنین اگر از داروهای تقویتی بعد از کاشت ابرو استفاده نشود فولیکول ها قادر به رشد نخواهند بود و اصطلاحاً زنده نمی مانند.

شایان ذکر است که داروهای تقویتی باید طبق نظر پزشک تجویز و استفاده شوند، زیرا مصرف خودسرانه داروهای تقویتی ممکن است نتیجه عکس داشته باشد.

👈بیش تر بخوانید: هزینه کاشت ابرو چقدر است؟

بهترین راه برای تقویت ابروها بعد از کاشت چیست؟

برای تقویت ابروها بعد از کاشت روش های مختلفی وجود دارد. برخی از این روش ها به شرح زیر می باشند:

ماساژ ابروها

ماساژ ابرو یکی از این روش هاست که افراد تصور می کنند در روزهای اول کاشت باید آن را انجام دهند در حالی که این طور نیست و ماساژ ابرو باید بعد از چند هفته و با ملایمت انجام شود، این کار باعث افزایش خونرسانی به ابروها می شود.

تغذیه مناسب

از دیگر روش های تقویت ابرو می توان به رعایت تغذیه سالم و اصولی اشاره کرد.استفاده از مواد غذایی حاوی پروتئین، نوشیدن روزانه 8 لیوان آب و پرهیز از غذاهای فست فودی و نوشابه مهم ترین اصول تغذیه ای هستند که باید رعایت شوند.

استفاده از داروهای تقویتی

راه حل دیگر مصرف داروهای تقویتی بعد از کاشت ابرو است که اگر تحت نظر پزشک انجام شود می تواند بهترین نتیجه را داشته باشد.

👈بیش تر بخوانید: عوارض کاشت ابرو در چه صورتی بروز پیدا می کنند؟

مهم ترین داروهای تقویتی بعد از کاشت ابرو

داروهای تقویتی بعد از کاشت ابرو

داروهای تقویتی بسیاری برای بهبود فولیکول های مو وجود دارد که مصرف آن ها بعد از کاشت ابرو توصیه می شود. برخی از مهم ترین آن ها عبارتند از:

ماینوکسیدیل

یکی از داروهای تقویتی بعد از کاشت ابرو ماینوکسیدیل نام دارد که به صورت محلول در بازار عرضه می شود و باید آن را به صورت موضعی مصرف کرد. این دارو مانع از ریزش ابروها می شود و سرعت رشدشان را نیز افزایش می بخشد. این دارو بهتر است به صورت روزانه و در مدت زمان طولانی استفاده شود.

فسناستراید

این دارو به دو صورت موضعی و خوراکی مصرف می شود و به عنوان یکی از معروف ترین داروهای تقویتی بعد از کاشت ابرو در بازار وجود دارد. این دارو از ریزش ابروها جلوگیری می کند.

فولیک اسید

از دیگر داروهای تقویتی بعد از کاشت ابرو می توان به فولیک اسید اشاره کرد که موجب افزایش گردش خون در ناحیه ابرو شده و رشد آن ها را بهبود می بخشد. مصرف ویتامین B، میوه و سبزیجات در کنار این داروی تقویتی اثر بخشی بیشتری دارد.

👈بیش تر بخوانید: ماندگاری کاشت ابرو به چه عواملی بستگی دارد؟

روش های دیگر تقویت ابروها

تقویت ابروها

علاوه بر مصرف داروهای تقویتی بعد از کاشت ابرو، ماساژ ابرو و رعایت تغذیه سالم روش های دیگری نیز وجود دارند که موجب تقویت ابروها می شوند. در ادامه به برخی از این روش ها اشاره می کنیم.

مزوتراپی

مزوتراپی یکی از روش های غیر تهاجمی است که برای تقویت ابروها مورد استفاده قرار می گیرد. در این روش مواد معدنی، ویتامین ها و آنزیم ها به لایه میانی پوست تزریق می شوند که نتیجه آن ضخیم شدن تارهای مو، براق و شفاف شدن ابروها و جلوگیری از ریزش مو می باشد.

بعد از شوک ریزشی ابروها، انجام این روش می تواند تشکیل رگ های خونی جدید را سرعت ببخشد و باعث شود فولیکول های مو با سرعت و کیفیت بهتری رشد کنند.

پلاسمای غنی از پلاکت

در این روش پلاسمای غنی از پلاکت از خون خود فرد گرفته می شود، به این صورت که خون داخل سانتریفوژ قرار می گیرد و پلاسما از دیگر سلول های خونی جدا می شود. پلاسمای خالص با استفاده از سوزن های ظریف به ابروها تزریق می شود. این تزریق موجب می شود خون بیشتری به ابروها برسد و در نتیجه رشد آن ها سریع تر شود.

استفاده از شامپو و سرم های شستشو

یکی از موارد مهمی که بعد از کاشت ابرو باید به آن توجه کرد شستشوی ابروها با استفاده از سرم ها و شامپوهای مخصوص است که باید با دقت بالا و به آرامی انجام شود تا آسیبی به گرافت ها وارد نشود. شامپو بچه یکی از بهترین شامپوهاست که می توان برای شستشوی ابرو آن را استفاده کرد چرا که فاقد مواد شیمیایی است.

استفاده از روغن های گیاهی

یکی دیگر از راه های تقویت ابروها استفاده از روغن های گیاهی و مفید است که عبارتند از:

  • روغن زیتون یک مرطوب کننده عالی برای ابروهاست که باعث تقویت و رشد ابروها می شود.
  • روغن رزماری موجب تقویت فولیکول های مو شده و باعث می شود ابروها با سلامت بیشتری رشد کنند.
  • روغن جوجوبابا باعث رطوبت رسانی عمقی به ابروها می شود و زمانی که رطوبت ابروها بیشتر باشد، رشد بیشتری نیز خواهند داشت.
  • روغن آووکادو سرشار از ویتامین های A، D و C می باشد که برای رشد ابروها بسیار مفید هستند.
  • روغن آرگان یک آنتی اکسیدان بسیار قوی و سرشار از ویتامین E است که به تغذیه رسانی فولیکول های تازه کاشته شده و درخشندگی ابروها کمک می کند.

مصرف فراوان امگا3

امگا3 یکی از اسیدهای چرب مورد نیاز بدن است که مصرف آن برای بهبود و تسریع روند ترمیم زخم ها ضروری می باشد. این ماده تاثیر بسیاری بر روی حفظ رطوبت ابروها و تقویت رشد فولیکول های تازه کاشته شده دارد. امگا3 را می توان در تخم مرغ، بذر کتان، گوشت ماهی و روغن های گیاهی یافت.

نظر بدهید
لطفا تمامی موارد خواسته شده را وارد نمایید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

وارد کردن موارد ضروری الزامیست.