Aa
خواندن:
توصیه های قبل از کاشت ابرو
Aa

توصیه های قبل از کاشت ابرو

آخرین به روزرسانی:1402-07-04 admin
توصیه های قبل از کاشت ابرو

کاشت ابرو یک روش رایج برای زیباسازی ابرو در افرادی است که با مشکل ریزش و کم پشتی ابرو رو به رو هستند. این روش امروزه در سراسر جهان طرفداران بسیاری پیدا کرده و بیشتر افراد به خصوص خانم ها که از روش های تاتو و هاشور خسته شده اند کاشت ابرو را انتخاب می کنند. پیش از انجام این عمل باید توصیه های قبل از کاشت ابرو رعایت شود تا نتیجه دلخواه به دست بیاید.

اکنون ما قصد داریم به بررسی توصیه های قبل از کاشت ابرو بپردازیم. اگر قصد انجام این عمل زیبایی را دارید خواندن این مطلب از مجله کلینیک کاشت ابرو را از دست ندهید.

کاشت ابرو چیست؟

ابتدا بیایید با عمل کاشت ابرو بیشتر آشنا شویم. این عمل زیبایی فرآیندی شبیه به کاشت مو دارد که در طی آن پزشک موها را از بغل و کناره های گوش جدا کرده و سپس آن ها را یک به یک در ناحیه ابرو می کارد. موهای این قسمت از نظر جنس و ضخامت شباهت زیادی به ابروها دارند به همین دلیل ابروهایی زیبا و کاملاً طبیعی برای شما به ارمغان می آورند.

👈بیش تر بخواهید: ریزش ابرو بعد از کاشت ابرو به چه علت اتفاق می افتد؟

مهم ترین توصیه های قبل از کاشت ابرو

مهم ترین توصیه های قبل از کاشت ابرو

اگر قرار است به زودی تحت عمل زیبایی کاشت ابرو قرار بگیرید، مطمئناً پزشکتان توصیه های مهم را به شما گوشزد خواهد کرد. در اینجا نیز برای تاکید بیشتر تعدادی از مهم ترین توصیه های قبل از کاشت ابرو را شرح می دهیم:

اصلاح سبک تغذیه

حدود 2 الی 4 هفته قبل از انجام عمل کاشت سبک غذایی خود را اصلاح کنید و از خوردن بیش از حد غذاهای ناسالم پرهیز کنید، چرا که این غذاها موجب کاهش عملکرد بدن در بهبود زخم ها و ناراحتی های روحی و جسمی می شوند. علاوه بر این باعث می شوند که بدن تار موهای جدید را قبول نکند و بعد از کاشت، ریزش ابرو اتفاق بیفتد.

یکی از مهم ترین توصیه های قبل از کاشت ابرو این است که مصرف فراوان میوه و سبزیجات تازه را به رژیم غذایی خود بیفزایید و مواد غذایی زیر را حذف کنید:

  • انواع فست فود
  • نوشیدنی های گازدار
  • انواع کنسروها
  • تنقلات
  • غذاهای پرچرب و روغنی

کنترل استرس

از دیگر توصیه های قبل از کاشت ابرو نداشتن استرس است که یکی از عوامل مهم برای داشتن موها و ابروهایی زیبا و پرپشت به شمار می آید. زمانی که خواب کافی و راحت ندارید، صبح ‌ها با استرس بیدار می ‌شوید و در طی روز هم احساس نگرانی و فشار روحی می کنید سلامت پوست، مو و ابروی خود را به خطر می اندازید. افراد بسیاری هستند که به دلیل استرس با چین و چروک‌ های زود هنگام، ریزش سکه‌ای مو و کم پشت شدن ابروهایشان رو به رو می‌شوند.

بعد از عمل کاشت ابرو، با داشتن استرس تمامی زحمات شما و پزشکتان به هدر می ‌رود، چون ابروهای تازه کاشته شده شروع به ریزش شدید می ‌کنند بنابراین قبل از انجام عمل روی استرس خود کار کنید و سعی کنید میزان آن را به حداقل برسانید.

استحمام کردن قبل از کاشت ابرو

بعد از عمل کاشت طبق توصیه پزشک چند روزی نباید به حمام بروید تا آب به ابروهایتان نخورد. از این رو قبل از عمل کاشت استحمام کنید و صورتتان را به خوبی شستشو دهید. هم چنین قبل از عمل صورت خود را از هر گونه ماده آرایشی پاک کنید تا احتمال بروز عفونت به صفر برسد.

👈بیش تر بخواهید: آیا با مراقبت های بعد از کاشت ابرو آشنایی دارید؟

خواب کافی قبل از کاشت ابرو

داشتن خواب کافی از دیگر توصیه های قبل از کاشت ابرو است. اگر فرد کم خواب و شب زنده داری هستید، حداقل شب قبل از عمل را 6 الی 8 ساعت بخوابید و اگر به دلیل استرس عمل کاشت خوابتان نمی برد یکی از روش های زیر را امتحان کنید:

  • گوش دادن به موسیقی بی کلام
  • مطالعه کتاب
  • تماشای یک فیلم درام

قطع مصرف داروهای رشد ابرو

برخی از افراد برای رشد ابروهای خود از داروهای خاصی مانند ماینوکسیدیل استفاده می کنند. اگر شما هم از این نوع داروها استفاده می کنید باید 2 هفته قبل از عمل کاشت مصرف آن ها را قطع کنید. البته این موضوع به نظر پزشکتان بستگی دارد پس حتماً او را در جریان مصرف داروی خود بگذارید.

عدم استفاده از نوشیدنی های کافئین دار

یکی دیگر از توصیه های قبل از کاشت ابرو عدم استفاده از نوشیدنی های کافئین دار است. پزشک قبل از عمل زیبایی ابرو توصیه می ‌کند مصرف مایعات را افزایش دهید، اما این مایعات نباید شامل نوشیدنی‌ های کافئین‌ دار باشند زیرا کافئین موجود در قهوه، چای یا نوشیدنی ‌های انرژی ‌زا باعث افزایش خونریزی در حین و بعد از عمل کاشت می ‌شود.

بهتر است۲ هفته قبل از عمل مصرف این نوشیدنی‌ ها را قطع کنید. بهترین نوشیدنی آب و آبمیوه‌ های تازه هستند که باید آن‌ها به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

مصرف آنتی بیوتیک قبل از عمل

در توصیه های قبل از کاشت ابرو مصرف آنتی ‌بیوتیک پیش از عمل زیبایی به چشم می خورد. پزشک بر اساس نتایج آزمایش شما، وضعیت سلامتی و شدت کم پُشت بودن ابروهایتان، آنتی‌بیوتیک‌های خاصی را تجویز می‌کند تا از بروز عفونت بعد از عمل جلوگیری کرده و مقاومت بدنتان را بالا ببرد. اولین دوز آنتی‌بیوتیک خود را باید روز قبل از عمل همراه با صبحانه یا ناهار میل کنید. آنتی ‌بیوتیک‌ها می ‌توانند سفالکسین یا سفکسیم باشند.

👈بیش تر بخواهید: بهترین سن کاشت ابرو چه زمانی است؟

توصیه های دیگر

در کنار مواردی که شرح دادیم توصیه های کلیدی دیگری هم وجود دارند که نباید نسبت به آن ها بی توجه باشید. این توصیه ها عبارتند از:

  • روز قبل از عمل مسیر رفت و برگشت به کلینیک مورد نظرتان را چک کنید و با ترافیک آن منطقه آشنا شوید.
  • جواب آزمایش ها، فیش های واریزی و داروهای تجویزی تان را حتماً همراه خود داشته باشید.
  • با توجه به زمان عمل قبل از آن صبحانه یا ناهار کافی میل کنید.
  • اگر به پنی سیلین و داروهای بی حسی حساسیت دارید به پزشک خود گزارش دهید.
  • برنامه‌های کاری و تفریحی خود را برای دوره نقاهت مدیریت و کنسل کنید.
  • اگر قرار است زمان عمل کاشت ابروی خود را تغییر دهید و به روز دیگری موکول کنید، یک هفته قبل به پزشک خود اطلاع دهید.
نظر بدهید
لطفا تمامی موارد خواسته شده را وارد نمایید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

وارد کردن موارد ضروری الزامیست.