Aa
خواندن:
علت خارش ابرو بعد از کاشت چیست؟ 6 تا از روش های درمان و کاهش آن
Aa

علت خارش ابرو بعد از کاشت چیست؟ 6 تا از روش های درمان و کاهش آن

آخرین به روزرسانی:1402-10-20 admin
خارش ابرو بعد از کاشت

کاشت ابرو یک عمل زیبایی محبوب است که جراح با کاشت فولیکول های مو به داخل ابروها باعث بهبود ظاهر آن ها می شود. با اینکه این روش می‌ تواند نتایجی طبیعی به همراه داشته باشد، اما بیشتر افراد پس از کاشت خارش ابرو را تجربه می کنند. در این مقاله از مجله کلینیک کاشت ابرو به بررسی علت اصلی خارش ابرو بعد از کاشت، عوامل موثر در ایجاد این عارضه و روش های مختلف برای کنترل و کاهش احساس خارش می پردازیم.

 کاشت ابرو چیست؟

 کاشت ابرو چیست؟

کاشت ابرو تکنیکی است که شامل استخراج فولیکول‌ های مو از ناحیه اهدا کننده (بانک مو پشت سر) و کاشت آن‌ ها در ابروها است. این روش برای ایجاد ابروهای پر پشت و پهن در افرادی که به دلایل مختلف از جمله ژنتیک، اصلاح بیش از حد، وجود جراحت یا سوختگی ابروهای خود را از دست دادند و یا نازک یا کم پشت شدند، روش مناسبی است.

👈بیش تر بخوانید: آیا با تجربیات کسانی که کاشت ابرو انجام داده اند آشنایی دارید؟

خارش ابرو بعد از کاشت

خارش بعد از هر نوع عمل جراحی از جمله کاشت ابرو یک اتفاق رایج است که در طول فرایند بهبودی بروز می کند. اما خارش مداوم یا شدید می تواند برای افرادی که اخیراً کاشت ابرو انجام داده اند ناراحت کننده و نگران کننده باشد.

علت اصلی خارش ابرو بعد از کاشت

دلایل مختلفی برای خارش ابرو پس از کاشت وجود دارد. یکی از دلایل اصلی این حالت، طی شدن روند بهبود طبیعی بدن است؛ هنگامی که فولیکول های مو کاشته می شوند، بدن آن ها را به عنوان اجسام خارجی تلقی می کند و سیستم ایمنی در پاسخ به فولیکول  باعث تحریک محل کاشت، تورم، قرمزی و خارش می شود.

از طرفی بدن در تلاش است تا محل برش های ایجاد شده را ترمیم کند برای بهبودی زخم های ایجاد شده، در محل برش ها، مواد شیمیایی و آنتی هیستامین تولید می کند که سبب خارش می شوند.

عوامل موثر در ایجاد خارش ابرو بعد از کاشت

عوامل موثر در ایجاد خارش ابرو بعد از کاشت

عوامل متعددی می توانند در افزایش خارش بعد از کاشت ابرو نقش داشته باشند. این عوامل عبارتند از:

  • خشکی: خشکی پوست می تواند احساس خارش را تشدید کند، پس از کاشت، پوست اطراف ابروها ممکن است خشک و پوسته پوسته شده و منجر به خارش شود.
  • التهاب: التهاب بخشی طبیعی از روند بهبودی است، اما التهاب بیش از حد می تواند منجر به افزایش خارش شود. پاسخ ایمنی بدن باعث تورم و قرمزی و خارش ابرو بعد از کاشت می شود.
  • واکنش های آلرژیک: در برخی موارد، ممکن است بدن فرد نسبت به مواد بیهوشی و مواد به کار رفته در کاشت، واکنش آلرژیک نشان دهد. این واکنش های آلرژیک می تواند باعث خارش، قرمزی و تحریک شوند.
  • عدم مراقبت درست بعد از کاشت ابرو: عدم رعایت مراقبت‌ های بعد از کاشت ابرو می‌ تواند باعث خارش بعد از کاشت ابرو شود. عدم تمیز و مرطوب نگه داشتن ناحیه کاشته شده می تواند منجر به خشکی و سوزش و در نتیجه خارش  خواهد شد.

👈بیش تر بخوانید: پوسته پوسته شدن ابرو بعد از کاشت به چه علت اتفاق می افتد؟

کنترل خارش ابرو بعد از کاشت

کنترل خارش ابرو بعد از کاشت

هر چند تجربه درجاتی خفیف تا شدید از خارش پس از کاشت ابرو طبیعی است، اما ممکن است برای فرد آزار دهنده باشد. البته روش های مختلفی برای کنترل و کاهش احساس خارش وجود دارد که در اینجا چند تا از روش های موثر را توضیح خواهیم داد:

 مرطوب کردن

 مرطوب نگه داشتن ناحیه کاشت برای جلوگیری از خشکی و کاهش خارش ضروری است. باید از یک مرطوب کننده ملایم و بدون عطر که توسط جراح یا متخصص پوست تجویز شده استفاده کرد.

 اجتناب از خاراندن در هنگام خارش ابرو بعد از کاشت

 اگرچه ممکن است خاراندن محل خارش وسوسه انگیز باشد، اما باید از این کار خودداری کرد؛ زیرا می تواند منجر به تحریک بیشتر و آسیب احتمالی به فولیکول های مو کاشته شده شود. می توان به آرامی به ناحیه کاشت ضربه زد تا خارش کاهش یابد.

کاهش خارش ابرو بعد از کاشت با استفاده از کمپرس سرد

استفاده از کمپرس سرد در محل خارش، باعث بی‌حس کردن اعصاب، کاهش التهاب و تسکین آن می شود. فرد باید پارچه تمیزی را دور تکه های یخ بپیچد و به آرامی آن را برای چند دقیقه روی ابروها فشار دهد.

 استفاده از کرم های بدون نسخه

 در برخی موارد، کرم ها یا پمادهای هیدروکورتیزون بدون نسخه می توانند به کاهش خارش ابرو بعد از کاشت و التهاب کمک کنند. البته توصیه می شود که این کرم ها با مشورت پزشک استفاده شوند.

جلوگیری از تحریک محل کاشت

باید هر گونه محرکی که خارش را تشدید می کند، شناسایی و از آن دوری کرد؛ مثلا قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی خشن، قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید یا برخی محصولات مراقبت از پوست، باعث تحریک پوست می شوند.

رعایت مراقبت های بعد از کاشت ابرو

علاوه بر روش های کنترلی که در بالا ذکر شد، در اینجا نکته مراقبتی لازم برای جلوگیری از خارش ابرو بعد از جراحی و با کاهش آن ارائه می دهیم:

  • باید دستورالعمل های جراح را برای تمیز کردن ناحیه کاشت دنبال کرد. بهتر است از یک پاک کننده ملایم یا محلول نمکی استفاده شود تا ناحیه را تمیز و عاری از باکتری باشد.
  • آب داغ می تواند چربی طبیعی پوست را از بین ببرد و باعث خشکی و خارش شود. هنگام دوش گرفتن باید از آب ولرم استفاده شود و از قرار گرفتن در معرض طولانی مدت آب خودداری کرد.
  • در طول فرایند بهبودی، توصیه می شود از آرایش یا سایر محصولات آرایشی روی ابروها خودداری شود. این محصولات می توانند پوست را تحریک کرده و روند بهبودی را طولانی تر کنند.

👈بیش تر بخوانید: چرا باید با مراحل کاشت ابرو آشنا شوید؟

خارش ابرو بعد از کاشت چقدر طول می کشد؟

یکی از عوارض شایع کاشت ابرو، خارش در ناحیه کاشت است. این خارش معمولاً در طی دو هفته اول پس از کاشت شروع می شود و تا یک ماه ادامه دارد. علت خارش، خشکی پوست در ناحیه کاشت است. همچنین، رشد موهای جدید نیز می تواند باعث خارش شود.

جمع بندی خارش ابرو بعد از کاشت

خارش ابرو پس از جراحی می تواند یک اتفاق رایج در طول فرایند بهبودی باشد، اما با مراقبت مناسب، مرطوب کردن و اجتناب از محرک ها، می توان خارش را کنترل و به حداقل رساند.

پیروی از دستورالعمل‌ های مراقبت‌ های پس از آن که توسط جراح یا متخصص پوست ارائه می‌شود، ضروری است.

در صورت تداوم یا بدتر شدن خارش، از متخصصان کمک بگیرید. با انجام اقدامات لازم می توانید روند بهبودی روان را تسریع کنید و از نتایج زیبای کاشت ابرو خود لذت ببرید.

نظر بدهید
لطفا تمامی موارد خواسته شده را وارد نمایید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

وارد کردن موارد ضروری الزامیست.