Aa
خواندن:
ریزش ابرو بعد از کاشت
Aa

ریزش ابرو بعد از کاشت

آخرین به روزرسانی:1402-11-25 admin
ریزش ابرو بعد از کاشت

کاشت ابرو یکی از روش های زیباسازی ابرو است که این روزها طرفداران بسیاری دارد و افراد زیادی برای برطرف کردن مشکل کم پشتی و کچلی ابروهایشان از این روش استفاده می کنند. اگر شما هم قصد استفاده از این روش را دارید ولی درباره اثر بخشی آن مردد هستید و یا نگران ریزش ابرو بعد از کاشت هستید تا انتهای این مقاله از مجله کلینیک کاشت ابرو همراه ما باشید.

کاشت ابرو چیست؟

کاشت ابرو

کاشت ابرو روشی همانند کاشت مو است که طی آن موها را از اطراف سر و کناره های گوش برداشته و در قسمت ابروها می کارند. موهای این قسمت از نظر ضخامت و جنس شباهت بسیاری به ابروها دارند به همین دلیل ابروهایی کاملاً طبیعی برای شما به ارمغان می آورند!

این عمل زیبایی به عنوان یک تکنیک درمان قطعی، همیشگی و غیر تهاجمی شناخته می شود که می تواند ریزش ابروها را درمان کرده، تراکم ابروها را افزایش داده و حالت آن ها را بهبود بخشد.

👈بیش تر بخوانید: آیا از هزینه کاشت ابرو اطلاع دارید؟

مراحل انجام کاشت ابرو

در اولین مرحله از مراحل کاشت ابرو، پزشک یک شکاف کوچک در سر ایجاد می کند تا بخش کوچکی از موها را از قسمت اطراف سر و بغل گوش (بانک مو) بگیرد، سپس موهای جدا شده را در زیر میکروسکوپ به پیازهای مو مجزا تقسیم می کنند و بعد این پیازها را یک به یک در قسمت ابروها می کارد تا طبیعی جلوه کند.

علت ریزش ابرو بعد از کاشت چیست؟

علت ریزش ابرو بعد از کاشت

ریزش ابرو بعد از کاشت به عوامل مختلفی بستگی دارد که برخی از پر تکرار ترین آن ها به شرح زیر می باشند:

تکنیک جراحی ضعیف

 اگر عمل کاشت ابرو به درستی و با روش صحیح انجام نشود باعث آسیب دیدن فولیکول های مو و قرارگیری نامناسب آن ها در محل ابرو شده که همین امر موجب ریزش ابرو بعد از کاشت می شود. با انتخاب پزشک ماهر می توان از صحیح بودن تکنیک جراحی اطمینان حاصل کرد.

ریشه های ضعیف

اگر ریشه های مو به خوبی در ناحیه ابرو جذب نشوند و ضعیف باشند، کاشت به درستی انجام نمی شود و به همین دلیل ابروها شروع به ریزش می کنند.

بروز عفونت

بروز عفونت در محل ابروها می تواند منجر به از بین رفتن موهای پیوند شده و فولیکول های آن و در نهایت ریزش ابروها شود.

عوارض

در برخی موارد ممکن است افراد با عوارض کاشت ابرو مانند التهاب، جای زخم و یا بهبود ضعیف رو به رو شوند که می توانند موجب ریزش ابرو شوند.

شرایط بیماری های زمینه ای

برخی بیماری های زمینه ای مانند اختلالات خود ایمنی، نوسانات هورمونی و کمبودهای تغذیه ای می توانند بر رشد و تقویت موها اثرگذار باشند. این مشکلات اگر درمان نشوند ممکن است باعث ریزش ابرو بعد از کاشت شوند.

آسیب و ضربه

آسیب و ضربه فیزیکی به ابروهای تازه کاشته شده می تواند فولیکول های مو را سست کرده و موجب ریزش آن ها شود.

ریزش طبیعی

موهای کاشته شده همانند موهای طبیعی روند رشد را طی می کنند و همانطور که بلند می شوند و احتیاج به اصلاح دارند ممکن است ریزش هم داشته باشند. البته در صورتی که ریزش زیاد باشد قطعاً مشکلی وجود دارد.

عوامل محیطی

عوامل محیطی مانند مراقبت نامناسب از ابروها، استفاده از مواد شیمیایی و ناسازگار، تماس با آب گرم و نور مستقیم آفتاب می توانند منجر به ریزش ابرو بعد از کاشت شوند.

👈بیش تر بخوانید: آیا از مراقبت های بعد از کاشت ابرو خبر دارید؟

واکنش آلرژیک

برخی از افراد ممکن است به مواد کاشت ابرو آلرژی داشته باشند و بدن آن ها با ریزش ابرو واکنش نشان دهد.

جلوگیری از ریزش ابروها پس از کاشت

همیشه پیشگیری بهتر از درمان است. پزشکان توصیه می کنند قبل از این که با مشکل ریزش ابرو رو به رو شوید با رعایت نکات لازم از بروز آن جلوگیری کنید. در ادامه موثرترین نکات برای پیشگیری از ریزش ابرو بعد از کاشت را شرح می دهیم:

تقویت ابروها

لازم است ابروهای کاشته شده را به خوبی تقویت کنید. چرا که کمبود و یا نبود مواد مغذی لازم برای ابروها ممکن است موجب ریزش آن ها شود. البته که توجه داشته باشید تغذیه مناسب برای تامین مواد ضروری برای رشد موها چیزی است که باید قبل از کاشت ابرو هم به آن اهمیت بدهید زیرا فقر دائم مواد معدنی موجب ریزش همیشگی موها می شود.

👈بیش تر بخوانید: داروهای تقویتی بعد از کاشت ابرو را بشناسید.

عدم رنگ کردن ابروها

رنگ های شیمیایی آسیب بسیاری به ریشه ابروها وارد می کنند به خصوص اگر از رنگ های مخصوص ابرو استفاده نشود. در زمان کاشت ابرو رنگ کردن ابروها را برای مدتی به تعویق بیندازید تا رشد ابروها کامل شده و موهای کاشته شده به ثبات برسند.

بعد از گذشتن دوره نقاهت و رسیدن به بهبودی هم بهتر است با فاصله زمانی زیاد ابروهای خود را رنگ کنید و حتماً از رنگ مخصوص ابرو استفاده کنید.

عدم اصلاح ابروها

اصلاح مرتب ابروها با موچین و نخ به فولیکول های مو ضربه زده و باعث ریزش آن ها می شود. از این رو پزشکان توصیه می کنند تا چند ماه بعد از کاشت ابرو از اصلاح و برداشتن آن ها خودداری کنید.

👈بیش تر بخوانید: اصلاح ابرو بعد از کاشت را بشناسید.

استفاده از روغن های گیاهی برای تقویت ابرو

روغن های گیاهی مانند روغن آرگان، روغن درخت چای، روغن بادام و روغن نارگیل باعث تقویت ابروها شده و رشد آن ها را سرعت می بخشد. این روغن ها بر ضخامت موها هم اثر گذاشته و موهای تازه کاشته شده را ضخیم تر می کنند. دقت کنید که این روغن ها را به آرامی و با ملایمت بر روی ابروهای خود ماساژ دهید.

مصرف قرص آهن و مواد غذایی حاوی آهن

گنجاندن آهن در رژیم غذایی از کم خونی جلوگیری کرده و خون رسانی به ابروهای تازه کاشته شده را بهبود می بخشد. خون رسانی به ابروها، اکسیژن کافی برای رشد ابروها را فراهم کرده و از ریزش آن ها جلوگیری می کند. بنابراین با مشورت پزشک از قرص آهن استفاده کنید.

پرهیز از مصرف سیگار و الکل

استعمال سیگار و دیگر دخانیات باعث آسیب رسیدن به ابروهای تازه کاشته شده و ریزش آن ها می شود. از این رو تا مدت ها بعد از کاشت و به ثبات رسیدن موها مصرف این مواد را کنار بگذارید و اگر می توانید برای همیشه به سراغشان نروید.

روند رشد ابرو بعد از کاشت ابرو

روند رشد ابرو بعد از کاشت، سفری هیجان انگیز در ۱۸ ماه است که با گذر از مراحل مختلف، به زیبایی و شادابی ابروهای شما ختم می شود. مراحل رشد ابرو بعد از کاشت به صورت زیر می باشند:

۱. شوک اولیه و ریزش موها (۱ تا ۲ هفته)

در این مرحله، به دلیل جدا شدن موها از محل اولیه و کاشت در ابرو، شاهد ریزش موهای کاشته شده خواهیم بود. نگران نباشید! این امر طبیعی است و ریشه موها در حال آماده شدن برای رشد در محل جدید هستند.

۲. دوره خواب (۲ تا ۴ ماه)

در این دوره، ریشه موها در حال استراحت و سازگاری با محل جدید هستند و فعالیتی در جهت رشد ابروها مشاهده نمی شود. صبور باشید، این مرحله نیز به زودی به پایان می رسد.

۳. شروع رشد پراکنده (۴ تا ۶ ماه)

اولین نشانه های رشد ابروها به صورت پراکنده و نامنظم نمایان می شوند. در این مرحله، موهای ابرو نازک و کم پشت هستند.

۴. رشد یکنواخت و ضخیم شدن ابروها (۶ تا ۱۲ ماه)

با گذشت زمان، رشد ابروها منظم تر و ضخیم تر می شود. در این مرحله، می توانید شاهد ابروهایی پرپشت و طبیعی باشید که به زیبایی چهره شما می افزایند.

۵. نتیجه نهایی (۱۲ تا ۱۸ ماه)

پس از گذشت ۱۸ ماه، شاهد نتیجه نهایی کاشت ابرو خواهید بود. در این مرحله، ابروها به طور کامل رشد کرده و به فرم دلخواه شما حالت داده شده اند.

ریزش ابرو بعد از کاشت تا کی ادامه دارد؟

ریزش ابرو بعد از کاشت تا کی ادامه دارد؟

همانطور که در بالا ذکر شد، ریزش ابرو بعد از کاشت ابرو یک اتفاق طبیعی است که برای اکثر افراد رخ می دهد. ریزش ابروها بعد از کاشت معمولاً بین ۱ تا ۲ هفته بعد از کاشت اتفاق می افتد. همچنین فاز ریزش ابرو بعد از کاشت تا ۴ ماه ادامه پیدا می کند. در این مدت، تمام موهای کاشته شده به طور موقت می ریزند، اما جای نگرانی نیست، زیرا ریشه موها سالم و در حال سازگاری با محل جدید هستند.

رشد مجدد ابروها از ۴ تا ۶ ماه بعد از کاشت شروع می شود و تا ۱۲ تا ۱۸ ماه طول می کشد تا ابروها به طور کامل رشد کرده و به فرم دلخواه شما حالت داده شوند.

👈بیش تر بخوانید: بهترین مرکز کاشت ابرو

مزوتراپی ابرو بعد از کاشت

مزوتراپی ابرو بعد از کاشت، روشی نوین برای تقویت و تحریک رشد ابروها بعد از کاشت است که با تزریق مواد مغذی و ضروری به لایه میانی پوست ابرو، به بهبود و تسریع روند رشد ابروها کمک می کند.

مزایای مزوتراپی ابرو

  • تقویت فولیکول های مو: مواد مغذی تزریق شده در مزوتراپی، فولیکول های مو را تقویت و به رشد آنها کمک می کنند.
  • جلوگیری از ریزش ابرو: مزوتراپی با افزایش خون رسانی به ریشه موها، از ریزش ابروها بعد از کاشت جلوگیری می کند.
  • افزایش ضخامت و پرپشتی ابروها: مزوتراپی به ضخیم تر شدن تارهای مو و پرپشت شدن ابروها کمک می کند.
  • کاهش التهاب و تورم: مزوتراپی به کاهش التهاب و تورم بعد از کاشت ابرو کمک می کند.
  • تسریع در روند بهبودی: مزوتراپی با تحریک کلاژن سازی، روند بهبودی زخم های ناشی از کاشت ابرو را تسریع می کند.

سوالات متداول

چرا موهای ابروی من به طور ناگهانی می ریزد؟

در اینجا چند دلیل پزشکی وجود دارد که ممکن است ابروهای نازک داشته باشید: شرایط خودایمنی (مانند آلوپسی آره آتا یا پسوریازیس) شرایط پوستی (مانند اگزما یا درماتیت سبورئیک) اختلالات مو (مانند آلوپسی فیبروزان فرونتال یا تلوژن افلوویوم)

آیا هورمون ها می توانند باعث ریزش ابرو شوند؟

عوامل زیادی می توانند باعث ریزش موی ابرو شوند، از جمله عدم تعادل هورمونی، رژیم غذایی و برخی بیماری های پوستی.

نظر بدهید
لطفا تمامی موارد خواسته شده را وارد نمایید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

وارد کردن موارد ضروری الزامیست.