احتمال عفونت بعد از کاشت ابرو

احتمال عفونت بعد از کاشت ابرو

آخرین به روزرسانی:1402-08-03 admin
عفونت بعد از کاشت ابرو

سوالات مختلفی پس از کاشت ابرو مطرح می ‌شوند، اما یکی از مهمترین این سوالات، مرتبط با احتمال عفونت ابرو بعد از کاشت است. اگرچه رعایت نکردن بهداشت و استفاده از روش ‌های نادرست می ‌تواند به عواملی برای عفونت ابرو منجر شود، اما در شرایطی که کاشت مو به درستی انجام شود و مراقبت ‌های بهداشتی به صورت کامل رعایت گردد، عفونت ابرو بعد از کاشت عموما به اتفاق نمی افتد.

با این حال، باید در نظر داشت که پوست ابروها پس از عمل جراحی نازک و حساس می ‌شود، که می‌ تواند منافذی را برای ورود مواد آلوده ایجاد کند. علاوه بر این، در این وضعیت که پوست ابروها زخمی است، سیستم ایمنی بدن نیز ضعیف‌ تر عمل می‌ کند. بنابراین، برای جلوگیری از عفونت بعد از کاشت ابرو و تضمین بهبودی سریع ‌تر، مراقبت ‌های بهداشتی خاص و مطابق با توصیه‌ های پزشکی حائز اهمیت می ‌باشد. در ادامه با این مقاله از مجله کلینیک کاشت ابرو همراه باشید.

علت عفونت بعد از کاشت ابرو چیست؟

علت عفونت بعد از کاشت ابرو

عفونت، یکی از مواردی است که در میان عوارض جانبی احتمالی فرآیند کاشت ابرو مشاهده می ‌شود. دلیل بروز این عارضه پس از عمل زیبایی و پیوند مو در افراد ممکن است متفاوت باشد. اما علت اصلی عفونت بعد از کاشت ابرو و فولیکولیت در ناحیه ابروها در تمامی افرادی که به فرآیند کاشت ابرو می ‌پردازند، یکسان خواهد بود. عدم رعایت بهداشت قبل از انجام عمل کاشت ابرو باعث کاهش سطح سلامتی پوست ناحیه ابرو می ‌شود و با حساسیت آن نسبت به عوامل خارجی، پوست ابرو به تکنیک ‌های کاشت ابرو واکنش نشان می‌ دهد و باعث بروز عفونت و آسیب می ‌شود. علل عفونت بعد از کاشت ابرو به طور خلاصه عبارتند از:

👈بیش تر بخوانید: عوارض کاشت ابرو را بشناسید.

اقدامات پیش از کاشت ابرو

در جلسات معاینه و مشاوره اولیه، نیاز است که پزشک را از تمام سوابق پزشکی خود، جراحی ‌های زیبایی پیشین و مصرف داروها و مکمل‌ ها آگاه کنید. همچنین، پزشک اطلاعات دقیق و کاملی را درباره کاشت ابرو و اقداماتی که باید انجام دهید تا دچار عارضه و عفونت بعد از کاشت نشوید در اختیار شما می گذارد.

استراحت مناسب و کافی شب قبل از کاشت ابرو

معمولا شب قبل از جراحی کاشت ابرو، فرد تحت تاثیر استرس و اضطراب قرار می‌ گیرد که می ‌تواند مانع خواب و استراحت مناسب شود.

مصرف ماینوکسیدیل را قطع کنید

یکی از مراقبت‌ های پیش از انجام کاشت ابرو، قطع مصرف ماینوکسیدیل است. بسیاری از افراد از این محلول برای درمان ریزش مو و ابرو استفاده می‌ نمایند. افرادی که تصمیم به کاشت ابرو دارند باید یک هفته پیش از انجام این فرآیند مصرف ماینوکسیدیل را متوقف نمایند.

مصرف الکل را متوقف کنید

استفاده از الکل ممکن است به سیستم گردش خون آسیب جدی وارد کند. مصرف الکل به طور کلی تعداد گلبول ‌های قرمز خون را کاهش می ‌دهد و منجر به کم‌ خونی می ‌شود. کم‌ خونی می تواند جریان خون در مناطق زخمی را کاهش داده و فرآیند بهبود را کند نماید.

مصرف داروهای ضد انعقاد و ویتامین E را قطع کنید

یکی از مراقبت ‌های پیش از انجام کاشت ابرو برای جلوگیری از عفونت بعد از کاشت، قطع مصرف داروهای ضد انعقاد است. داروهایی نظیر آسپرین، وارفارین، پلاویکس و دابیگاتران جزء داروهای ضد انعقاد هستند که در افراد مبتلا به بیماری‌ های خاص مصرف می شوند.

👈بیش تر بخوانید: آیا داروهای تقویتی بعد از کاشت ابرو را می شناسید؟

درمان عفونت بعد از کاشت ابرو

برای پیشگیری از بروز عفونت بعد از کاشت ابرو، باید مراقبت ‌های ویژه‌  ای را رعایت کنید. این مراقبت‌ها نقش بسیار مهمی در حفظ سلامت پیوندهای کاشته شده ایفا می ‌کنند و از وقوع عفونت جلوگیری می‌ کنند. توصیه‌ های مهم بعد از جراحی برای درمان عفونت بعد از کاشت ابرو عبارتند از:

انجام عمل کاشت ابرو در مراکز تخصصی و بهداشتی

تخصص پزشک و محیطی که عمل کاشت ابرو در آن انجام می‌ شود، نقش بسیار مهمی در جلوگیری از وقوع عفونت ایفا می‌ کند. معمولا عفونت به دلیل انجام عمل در محیط ‌های غیر بهداشتی رخ می ‌دهد. کلینیک‌ ها و مراکز معتبر با فراهم کردن محیطی استریل و بهداشتی، خطر بروز عفونت را به حداقل می ‌رسانند. بنابراین، انجام کاشت ابرو در مراکز معتبر و بهداشتی بسیار مهم است تا ایمنی این جراحی تضمین شود.

اجتناب از لمس کردن محل کاشت

هنگام انجام کاشت ابرو، روی پوست جراحات کوچکی ایجاد می ‌شود که مسیر ورود میکروب‌ ها و باکتری ‌ها به داخل پوست را فراهم می‌ کند. در چنین شرایطی که پوست مستعد ابتلا به عفونت است، لمس کردن پوست با دستان آلوده شرایط را وخیم‌ تر می ‌کند. دست ها، اولین نقطه تماس ما با اشیا هستند و بیشترین آلودگی را دارند. به همین دلیل، لمس کردن ابروها با دست، احتمال بروز عفونت بعد از کاشت را افزایش می دهد.

خراشیدن محل کاشت ممنوع

یکی از عواملی که در درمان عفونت بعد از کاشت ابرو نقش مهمی ایفا می‌ کند، اجتناب از خراشیدن پوست است. بعد از کاشت ابرو، ممکن است روی پوست دلمه ‌ها یا زخم ‌هایی ایجاد شوند. هرگونه خارش پوست بعد از کاشت ابرو، ممکن است با بروز عفونت همراه باشد. در چنین مواقعی خارش نشانه ‌ای از بهبود زخم ‌هاست و لازم است از خراشیدن آنها اجتناب کنید.

پرهیز از مصرف الکل و سیگار

بعد از انجام عمل پیوند ابرو، بدن نیاز به مراقبت دارد تا بتواند روند بهبودی و بازیابی را طی کند. در چنین شرایطی، مصرف سیگار و الکل روند بهبودی شما را با کندی مواجه می ‌کند و ممکن است باعث بروز عفونت بعد از کاشت شود. برای بهبودی سریع ‌تر، لازم است مدت ‌ها بعد از جراحی از مصرف هرگونه دخانیات اجتناب شود.

استفاده از اسپری محلول نمکی

برای درمان عفونت بعد از کاشت ابرو از محلول اسپری نمکی استفاده کنید. این محلول را روی گاز استریل اسپری کنید و به آرامی روی پوست محل جراحی بمالید. برای کاهش عفونت، می ‌توانید روزی 2 بار از این محلول استفاده کنید و به مدت 30 دقیقه آن را روی پوست بمالید. این محلول بدون آسیب  ‌رساندن به فولیکول‌ها، عفونت را از بین می ‌برد و پوست را از وجود باکتری ‌ها پاکسازی می ‌کند.

مصرف آنتی ‌بیوتیک ‌ها

در بسیاری از موارد، پزشک برای درمان عفونت، آنتی ‌بیوتیک‌ تجویز می‌ کند. داروهای تجویزی از طرف پزشکان متفاوت است. همچنین ممکن است پزشک برای کنترل عفونت، سرم و پماد تجویز کند.

رعایت دستورالعمل‌ های بهداشتی

بعد از انجام کاشت ابرو لازم است برخی دستورالعمل ‌های پزشکی رعایت شود تا ایمنی این جراحی تضمین شود. مراقبت ‌های بعد از کاشت، اغلب شامل نحوه شستشوی صورت، تغذیه بعد از کاشت، داروها و… هستند. با رعایت این توصیه ‌ها به ‌راحتی می‌توانید خطر بروز عفونت را کاهش دهید.

👈بیش تر بخوانید: از تجربیات کسانی که کاشت ابرو انجام داده‌ اند استفاده کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

جمع بندی

عفونت بعد از کاشت ابرو باعث مشکلات جدی می ‌شود. به منظور پیشگیری از آن، مراقبت ‌های بهداشتی دقیق و انجام عمل در محیط تمیز و بهداشتی بسیار حائز اهمیت است.