Aa
خواندن:
درمان جوش های سر سیاه
Aa

درمان جوش های سر سیاه

آخرین به روزرسانی:1402-03-27 admin
درمان جوش های سر سیاه

جوش های سر سیاه نوعی از جوش های ریز هستند که به شکل برآمدگی های خفیف و سیاه رنگ روی پوست ظاهر شده و زیبایی را تحت تاثیر قرار می دهند. این جوش ها نسبت به انوع دیگر جوش رایج تر هستند و معمولاً همه افراد در معرض آن ها قرار دارند. از این رو آشنایی با روش درمان جوش های سر سیاه برای همه افرادی که به پوست خود اهمیت می دهند، ضروری است.

در این مقاله از کلینیک کاشت ابرو همه چیز درباره جوش های سر سیاه را مورد بررسی قرار می دهیم.

علت بروز جوش سر سیاه

جوش های سر سیاه در اثر بسته شدن منافذ پوستی و مسدود کردن فولیکول های مو به صورت نقاط ریز و سیاه روی صورت و بدن نمایان می شوند. علل بسیاری باعث مسدود شدن منافذ پوستی و در نتیجه به وجود آمدن این جوش ها می شوند که مهم ترین آن ها عبارتند از:

  • تولید بیش از حد سبوم
  • استفاده از لوازم آرایشی نامرغوب و چرب
  • تغییرات هورمونی
  • عدم تغذیه مناسب و سالم
  • استرس
  • مصرف سیگار و دیگر دخانیات
  • استفاده از برخی داروها مانند لیتیوم و آندروژن ها

پیشگیری از بروز جوش های سر سیاه

با رعایت مواردی که در ادامه ذکر می کنیم می توانید از بروز جوش های سر سیاه جلوگیری کنید.

  • با شسشوی پوست سلول های مرده و چربی اضافه را از بین ببرید اما مراقب باشید در این کار زیاده روی نکنید چرا که شستن زیاد صورت سبب تحریک پوست می شود و ممکن است نتیجه عکس داشته باشد.
  • بهتر است صورت خود را در طول روز دوبار بشویید، یک بار صبح ها بعد از بیدار شدن و یک بار شب ها قبل از خواب.
  • استفاده از کرم های آبرسان و مرطوب کننده را فراموش نکنید.
  • اگر فعالیت های بدنی و تعریق زیادی دارید سعی کنید به طور مرتب دوش بگیرید.
  • از وسایل آرایش با کیفیت و مرغوب استفاده کنید.
  • هرگز با پوست آرایشی به رختخواب نروید و حتماً قبل از خواب پوستتان را از هر گونه ماده آرایشی پاک کنید.
  • با استفاده از لایه بردارها سلول های مرده پوستتان را از بین ببرید.

درمان جوش های سر سیاه

جوش های سر سیاه روی پوست باعث نازیبایی و از بین رفتن درخشندگی پوست می شوند، بنابراین باید برای رفع آن ها اقدام کرد. برای درمان جوش های سر سیاه می توان از دو روش خانگی و کلینیکی کمک گرفت.

👈بیش تر بدانید: درمان جوش زیرپوستی چگونه انجام می شود؟

روش های خانگی درمان جوش های سر سیاه

با استفاده از مواد طبیعی و روش های خانگی که در ادامه ذکر می کنیم، می توان بسیاری از جوش های سر سیاه را از بین برد. برخی از روش های درمان جوش برای این نوع از جوش ها عبارتند از:

بخار درمانی برای درمان جوش های سر سیاه

یکی از روش های معمول و موثر برای از بین بردن جوش سر سیاه، استفاده از بخار است که در بسیاری از کلینیک ها هم انجام می شود. این روش را در خانه و به سادگی می توانید به کار گیرید. برای استفاده از این روش آب جوش را در کاسه بزرگی بریزید و سپس صورتتان را روبروی آن گرفته و یک حوله روی سرتان بیندازید تا بخار مستقیماً به صورتتان برخورد کند. برای ده دقیقه این کار را ادامه دهید.

ماسک خاک رس و درمان جوش های سر سیاه

خاک رس چربی اضافه، جرم و سلول های مرده را به سادگی از پوست خارج کرده و آن را پاکسازی می کند. به همین منظور مقداری از ماسک خاک رس را روی صورت خود بمالید و با استفاده از نوک انگشتان ماسک را روی پوست ماساژ دهید، بعد از 15 دقیقه صورت خود را با آب ولرم بشویید.

سفیده تخم مرغ و رفع جوش سر سیاه

یکی از آسان ترین روش ها برای درمان جوش های سر سیاه، استفاده از ماسک سفیده تخم مرغ است. این ماسک علاوه بر از بین بردن جوش سر سیاه، باعث بسته شدن منافذ پوستی هم می شود. برای استفاده از این روش سفیده تخم مرغ را از زرده آن جدا کنید، سپس سفیده را هم بزنید تا یکدست شود و با استفاده از قلم مو این ماسک را روی صورت خود بمالید.

بعد از آن یک پارچه نازک نخی روی پوست قرار داده و یک لایه از ماسک را روی پارچه بزنید تا به عمق پوست نفوذ کند. بعد از ده دقیقه ماسک را برداشته و صورتتان را با آب ولرم شستشو دهید.

ماسک جوش شیرین

 جوش شیرین باعث از بین رفتن ناخالصی ها و آلودگی های روی سطح پوست می شود، به همین دلیل در درمان جوش های سر سیاه بسیار موثر است. نحوه استفاده جوش شیرین به این صورت است که دو قاشق چای خوری از آن را با آب معدنی مخلوط کنید و سپس ترکیب بدست آمده را بر روی جوش های سر سیاه ماساژ دهید و بعد از 5 دقیقه بشویید.

این روش درمان را دو بار در هفته تکرار کنید.

خمیر دندان برای از بین بردن جوش های سر سیاه

خمیر دندان با کاهش PH پوست موجب از بین بردن چربی های پوست می شود. علاوه بر این به دلیل دارا بودن خاصیت آنتی باکتریال به رفع باکتری های موجود در پوست کمک بسیاری می کند.

برای از بین بردن جوش سر سیاه، شب ها قبل از خوب مقدار کمی خمیر دندان را روی جوش خود قرار دهید و صبح بعد از بیدار شدن صورتتان را بشویید.

👈بیش تر بدانید: انواع درمان های جای جوش

روش های کلینیکی درمان جوش های سر سیاه

اگر با روش های فوق موفق به درمان جوش سر سیاه نشدید، به پزشک متخصص مراجعه کنید تا با به کار بردن یکی از روش های زیر اقدام به روش جوش های شما کند.

لیزر درمانی

با این روش، پرتوهای لیزر وارد لایه های عمیق پوست شده و باکتری ها و چربی اضافی آن را از بین می برد.

تخلیه جوش های سر سیاه

در این روش پزشک با استفاده از دستگاه های مخصوص اقدام به تخلیه جوش های سر سیاه می کند.

لایه برداری تخصصی

در روش لایه برداری، مواد شیمیایی با خاصیت پاک کنندگی و لایه برداری روی پوست قرار گرفته و بعد از چند دقیقه برداشته می شوند. با این روش سلول های مرده از بین رفته و لایه سالم پوستی نمایان می شود.

نظر بدهید
لطفا تمامی موارد خواسته شده را وارد نمایید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

وارد کردن موارد ضروری الزامیست.